Pressemeddelelse: Ny direktør på Østre Gasværk Teater

26.03.2010

Bestyrelsen for Østre Gasværk Teater præsenterer i dag Pia Jette Hansen som ny direktør for teatret.

Pia Jette Hansen tiltræder 1. august 2010, og ansættelsen løber i fire år.

Det er bestyrelserne for Østre Gasværk Teater og Københavns Teater, som i enighed har valgt at pege på Pia Jette Hansen som ny direktør for Østre Gasværk Teater.

Pia Jette Hansen kommer fra stillingen som teaterchef på Holbæk Teater, som hun har ledet siden 2001. Inden da har hun arbejdet som freelance skuespiller, instruktør og koreograf i København. Pia Jette Hansen har i sin tid på Holbæk Teater været primus motor for en lang række udenlandske gæstespil og opdyrket et stort internationalt netværk med tråde til bl.a. New York, Osaka og Shanghai.

Holbæk Teater har i Pia Jette Hansens tid som teaterchef modtaget to Reumert priser:

- 2009 for Årets Musikteater/Show for "69 – en rockteaterkoncert".

- 2008 for Årets Børne- og Ungdomsforestilling for "Gidsel – en historie i virkeligheden"

Formanden for Københavns Teaters bestyrelse, Jan Maagaard, begrunder valget af Pia Jette Hansen således:

"Pia Jette Hansen har et brændende engagement og en præcis forestilling om Østre Gasværk Teaters mission. Fra sin tid ved Holbæk Teater har hun vist en interessant evne til at omsætte vigtige temaer for samfundsudviklingen til forestillinger med bred publikumsappel. Så med en klar opfattelse af udfordringerne i stillingen og gode ideer til, hvordan man kan tiltrække et stort publikum, er Pia Jette Hansen det indlysende valg til Østre Gasværk Teater."

Bestyrelsesformand på Østre Gasværk Teater, Annette Sadolin, udtaler:

"Jeg er glad for, at vi med udnævnelsen af Pia Jette Hansen, får en teaterdirektør, som vil være i stand til at fastholde og udvikle teatrets linje med kunstneriske forestillinger, som kan tiltrække et stort publikum. Med sin alsidige erfaring i dansk teater, med udenlandske gæstespil og ikke mindst med en stor styrke i internationalt samarbejde, er jeg sikker på, at Pia kan samle Østre Gasværk Teater og stå i spidsen for teatret på en meget konstruktiv måde.

Bestyrelsen ser frem til samarbejdet med Pia Jette Hansen."

For yderligere oplysninger kontakt

- Pia Jette Hansen, 25 11 98 39

- Bestyrelsesformand Annette Sadolin, Østre Gasværk Teater, 39 27 91 11

- Bestyrelsesformand Jan Maagaard, 21 45 30 68

Pia Jette Hansen er til stede på Østre Gasværk Teater i dag fredag d. 26. marts til kl. 13.00. Hun vil være bortrejst i perioden 28. marts – 2. april.